mandag 23. november 2009

På dametur til Lesjaverk

Fredagen skjedde det da endelig igjen: Vi pakket bilen for hyttetur på Lesjaverk - det beste jeg vet i hele verden! Det rare var at Kjellen min ikke ble med - men i steden dukket tante Karin fra Emblem opp i bilen, og etter ei stund kom Eli som jeg ikke har sett siden mars en gang! Kjemperart, men hyggelig, da! Lenge var jeg faktisk i tvil om at vi skulle på hytta, for det tok myyyye lenger tid å komme fram enn det vanligvis gjør. Men til slutt fikk jeg hoppe ut av bilen - og da var vi kommet til hytta! Gjett om jeg ble kjempeglad! 

Men så skjedde det noe som jeg i alle fall ikke hadde forutsett: Vi fyrte i peisen og hadde det hyggelig. Plutselig sto RONJA i døra! Hun er en Belgisk fårehund på 11 år som kaller meg "Lille gnom" og "Breikjeft" og sier at jeg bare skal ligge unna. Hun er skikkelig skummel, altså! Og så kastet hun seg over  matskåla mi (men da tok jeg bare hennes - haha!) Heldigvis hadde hun med seg Kari, eieren sin, som er kjempegrei!

 
På Lesjaverk hadde det kommet litt snø og det er det lenge siden jeg har sett! Jeg og Hilden min gikk lang tur rundt Lesjaskogsvannet. Vi traff ingen og jeg fikk gå løs hele tida!

Ei deilig helg, tross alt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar